Helt siden 1864 har hotellet vårt sørget for trivsel og god service med gjesten i sentrum.
1.Bestilling og bekreftelse
1.1 Antall personer, totalpris og tilleggsprodukter/tjenester som skal leveres av hotellet vil stå
i bekreftelsen.
Eventuelle endringer i antall personer skal gis beskjed om til hotellet før innsjekk.
1.2 Gjesten har selv ansvar for å sjekke at detaljene på bestillingen stemmer, og opplyse
hotellet så raskt som mulig etter bestilling dersom det er feil / mangler i bekreftelsen.
1.3 Ingen under 18 år kan hverken booke eller bo på hotellet alene. Gjest under 18 år må ha
med seg en myndig ledsager som er ansvarlig for dem under oppholdet, samt betaling.
2. Bekreftet pris
Bekreftet pris er gjeldende for begge parter.
3. Endring og avbestilling
Det er ulike avbestillingsfrister etter hvor gjesten har valgt å legge inn sin booking.
Er bookingen gjort direkte via hotellet, er det reglene under som gjelder.
3.1 Endring / avbestilling må skje senest innen klokken 14:00 dagen før ankomst.
For særskilte arrangement, herunder Dyrskun, Straandtreffet og jul- og nyttårs-feiring er endring-/avbestillings-frist to uker før arrangementsdato.
3.2 No Show / Når gjesten ikke dukker opp
Dersom gjesten ikke dukker opp, eller ikke har avbestilt oppholdet innenfor fristen vil hotellet
kreve betaling for første natt.
4. Betaling
Betaling gjøres ved ankomst
Ved innsjekk vil vi ta en autorisasjon av gjestens betalingskort. Dette vil si at beløpet for
oppholdet fryses/reserveres på kontoen til gjesten frem til utsjekk. Gjesten vil få tilbud om
kvittering ved avreise.
4.1 Kontant betaling
Ved ønske om å betale oppholdet med kontanter, vil hotellet kreve et kort som garanti.
Kontantbetaling gjøres ved ankomst.
4.2 Fakturering
All fakturering skal være avtalt i forkant av oppholdet. Kredittsjekk vil bli foretatt før hotellet
kan bekrefte at det kan sendes faktura. Opphold under NOK 5.000 vil ikke kunne faktureres.
NB! Straand Hotel sender ikke faktura til privatpersoner.
4.3 Godkjente korttyper
American Express, Master Card, Euro Card,Visa, Bank Axept er gyldige korttyper.
Hotellet godtar ikke Diners.
Hotellet tar også Vipps.
4.4 Veksling
Hotellet veksler ikke, hverken utenlandsk valuta eller norske kroner. Det er ikke mulig å ta ut
penger på hotellet.
5. Inn- og utsjekkingstider
5.1 Bestilte hotellrom garanteres å være innsjekkingsklare ca kl.16.00 i høysesong, og ca
kl.15.00 i lavsesong.
5.2 Utsjekkingstid er klokken 11:00 på avreisedag.
Ønskes det sen utsjekk, kan dette avtales i resepsjonen senest kvelden før avreise. Pris per
rom etter klokken 11:00 er kr 100.- per ekstra time.
NB! I enkelte perioder / dager har vi dessverre ikke kapasitet til sen utsjekk. Vi ber deg
kontakte resepsjonen om du har spørsmål angående dette.
6. Ansvar for brekkasje / skade av hotellets eiendom.
6.1 Gjesten, eller den som garanterer for oppholdet, er ansvarlig for eventuell brekkasje /
skade den påfører hotellets eiendom og vil bli belastet for dette. Sum varierer på skaden.
Fra kroner 1500.-.
6.2 Gjesten, eller den som garanterer for oppholdet vil bli belastet kroner 2500.- for
hendelser som fører til behov for ekstra vask. Eks.: Oppkast i sengetøy.
6.3 Straand Hotel er et røykfritt hotell, og gjester som bryter denne regelen vil bli belastet
1500kr. Det er uteområder på hotellets eiendom hvor det er lov å røyke.
7. Dyr
7.1 Har du med dyr skal hotellet opplyses om dette på forhånd da det er et begrenset antall
rom hvor det er mulig å ha dyr. Tillegget for dyr har en fastpris på kroner 300.- per rom per
opphold. Ingen dyr får være i hotellets fellesområder.Egen inngang på hotellet dersom man
har med dyr.
Godkjente servicehunder og førerhunder er selvfølgelig unntak fra disse regler og tillegg.
7. Personopplysninger og GDPR
7.1 I forbindelse med gjestens booking, foretatt av gjesten selv eller av andre på vegne av
dem, behandler og oppbevarer de personopplysninger vi trenger for å kunne oppfylle avtalen
om booking samt kjøp av tjenester.
Dette er opplysninger gjesten selv har oppgitt til hotellet, enten direkte eller via
agent/reisebyrå eller annen tredjepart.
7.2 Hotellet deler ikke denne informasjonen ut videre til tredjepart, med mindre gjesten selv
har samtykket til dette. Unntak fra dette er om gjeldende lovverk (personopplysningsloven /
GDPR) og/eller dersom myndighetene tillater eller pålegger hotellet å utgi denne
informasjonen til dem.
7.3 Bruk av databehandler for å behandle gjestenes opplysninger på vegne av oss, regnes
ikke som utlevering.
7.4 For å være sikker på at vi har korrekte opplysninger om gjesten, kan vi sjekke gjestens
oppgitte opplysninger mot kilder som folkeregister, telefonkatalog og liknende.